Mix měsíce: Wilted Woman

S americkou producentkou o vyrůstání v New Yorku, berlínské hudební scéně a propojování techna a noiseu.

Nový mix měsíce si pro Alarm připravila v Berlíně usazená americká producentka vystupující pod jmény Wilted Woman a DJ Puddle. Hudební produkce, kterou vytváří na analogovém hardwaru a několika pedálových efektech, se pohybuje někde mezi technem osekaným na nejzákladnější prvky a rytmicky neklidnými zvukovými vrstvami v duchu lo-fi estetiky. Wilted Woman lze zařadit mezi skupinu producentek a producentů tzv. technoiseu, tedy propojení techna a noiseu. K nejznámějším jménům patří Unicorn Hard-On, Container, Laser Poodle (všechny projekty před několika lety vystoupily v rámci hudební série A2+). Do širšího povědomí se Wilted Woman dostala prostřednictvím svého alba Bad Seeds a především pak díky vynikající nahrávce Demon World Visit. Mix, který si pro nás připravila, je směsicí starších popových hitů a techna: od Freddyho Mercuryho až po Basic Channel. O tom, jaké podniky by nám v Berlíně doporučila navštívit, co připravuje za novinky a jaký koncert byl pro ni naprosto nezapomenutelný, se dočtete v následujícím rozhovoru.


Než ses přestěhovala do Berlína, vyrůstala jsi v New Yorku. Jak bys porovnala život v těchto dvou metropolích?

V New Yorku jsem sice vyrůstala, ale přestěhovala jsem se do Providence na Rhode Islandu a svůj dospělý život jsem vlastně začala žít až v Berlíně, takže život a hudební scény obou metropolí moc porovnávat nemůžu. Můžu ale s jistotou říct, že život v New Yorku je mnohem víc finančně náročný a člověk zde žije ve větším stresu než v Berlíně. Pokud se někam vracím, tak do Providence, ne do New Yorku, ale z tamější hudební scény mám momentálně ráda vše, co vzejde z kolektivu Primitive Languages, dále pak Tnkwai, Eve Essex, Pam Finch, nebo Die Reihe.

Kdybych byl v Berlíně a chtěl se jít večer někam bavit, jaké kluby bych měl podle tebe navštívit?

Nejlepší večery v Berlíně by měly zahrnovat návštěvu Spätkauf 178! Iruu, Blue Stork a DJ ShluchT tam každý měsíc organizujou párty, kterou byste rozhodně neměli minout. Ale doporučuju tam zajít v jakýkoli den. Místní DJové Dennis a Güney, kteří sjíždějí hlavně techno, jsou připraveni zahrát své klenoty každý večer. Podle mě mají ve Spätkauf 178 taky nejlepší výběr jídla a pití široko daleko v Neuköllnu.

Před několika lety se hodně mluvilo o technoiseu, propojení techna a noiseu. Tvoje hudba do něj podle mě taky spadá. Přihlásila by ses k tomuto označení?

Ano, i když osobně preferuju označení noicheno. Spousta lidí, kteří spadají pod tenhle termín, jsou mí blízcí přátelé a oblíbení hudebníci, takže ačkoliv to zní trochu přiblble, jsem ráda, když mě pod tento termín ostatní lidi taky zahrnujou.

Vybavuješ si nějakou show, na kterou z nějakého důvodu nikdy nezapomeneš?

Nezapomenutelných koncertů, z dobrých i špatných důvodů, je celá řada, ale na jeden speciální večer si pamatuju moc dobře. Bylo to dva roky zpátky v podniku Lokomov v Chemnitzu. Hráli tam také Dura, Iku Sakan, DJ ShluchT a 333 Boyz. Zaprvé to jsou všichni skvělí hudebníci a bylo úžasné si s nimi zahrát na společné akci. Ještě lepší ale bylo, že se soundsystém postavil ven na ulici a v podniku měli troubu na pizzu, takže se akce rychle zvrhla v celovečerní piknik a taneční party v jednom. Na druhý den jsem pak všichni jeli společně hrát do opuštěného nákupního centra v Essenu, který okupovali studenti umělecké školy. Tenhle víkend si budu ještě dlouho pamatovat.

Co tě v nejbližší době čeká? Všiml jsem si, že ti má vyjít první vinyl…

Je to tak, příští měsíc vydávám dvanáctipalec na labelu She Rocks! Nahrávku jsem připravovala poměrně dlouho a hodně se na ni těším. Taky mi brzo vyjde track pod mým DJským pseudonymem DJ Puddle na kompilaci Destination Earth. Ten název odkazuje ke stejnojmenným večerům, které pořádají New Root Canal, Fyoelk [jedna polovina projektu Laser Poodle – pozn. O. B.] a další lidi v Antverpách. Je to kompilace breakbeatů, různých zvukových smyček, a cappella a dalších divných zvuků, určených pro mixování do DJských setů. Taky jsem začala pracovat na nahrávce ve spolupráci se Silvií Kastel, která se bude pohybovat někde mezi technem a space jazzem à la Herbie Hancock.

 

Čtěte dále