Kuncovka? Ne, švábka!


Kolektiv Džuvle nahradil část idylického reklamního banneru na brněnské ubytovně fotkou švába. Zveřejňujeme prohlášení kolektivu.

Nemůžeme dále přihlížet cynickému obrazu na ubytovně v ulici Markéty Kuncové v Brně. Rozhodli jsme se napravit obraz celého domu a reklamní billboard přiblížit žité zkušenosti jeho obyvatel. Proto jsme vyměnili spokojenou rodinu na původním billboardu za fotku švába, kterým je dům zamořen. Nepoškozujeme pověst firmy SoloDoor, máme za to, že byla podvedena stejně jako nájemníci domu.

Akce je útokem na cynismus pronajímatele, který utlačuje nájemníky a přitom neváhá vydělávat na kvalitních produktech zavedené firmy.

Dům na adrese Markéty Kuncové 2 v brněnských Židenicích je již dva měsíce mediálně známým odstrašujícím příkladem obchodu s chudobou. Stále na něm zůstává reklamní plachta cynicky nabízející produkty, které mají podle vyznění nabízet pocit domova.

Výměna obrazu spokojené rodiny za fotografií švába je odporem proti lhostejnosti a výsměchu ve veřejném prostoru. „Nemůžeme dále nečinně přihlížet, jak kolem domu proudí davy cestujících a místo utrpení desítek nájemníků pod utiskovaných pronajímatelem vidí spokojenost a životní úspěch,“ uvádí Břetislav Všivý, jeden z angažovaných umělců.

Naše akce je útokem na cynismus pronajímatele, který utlačuje nájemníky a přitom neváhá vydělávat na kvalitních produktech zavedené firmy. Nemůžeme přihlížet pomníku výsměchu a reagujeme jediným možným způsobem, jak obraz věcí napravit.

 

 

A2LARM