Úklid jako začátek konce

V Polsku a na Slovensku brojí církev proti „ideologii genderismu“ a varuje před civilizačním úpadkem. Homofobie se šíří v reakci na společenskou krizi.

Pokud vedete své syny, aby si po sobě uklízeli a nečekali, až to za ně udělají děvčata, ohrožujete tím národ a podílíte se na záhubě naší křesťanské civilizace. K takovým závěrům došel nedávno poznaňský arcibiskup Stanisław Gądecki. V rozhovoru pro Nasz Dziennik odpovídal na otázku, jak se podle něj projevuje celosvětová válka proti křesťanstvu a jaké jsou nejzávažnější útoky namířené proti rodině. Za obzvlášť nebezpečnou označil ideologii genderismu, která se dle něj schovává pod líbivý pláštík programů rovnosti. Některým rodičům se podle arcibiskupa líbí učit kluky uklízet, ale neuvědomují si, že ruku v ruce s takovým překonáváním stereotypů jde i uznání nároků sexuálních menšin. Pokud totiž zpochybníme jasné rozdělení rolí v rodině, kdy se žena stará o muže a on ji za to ochraňuje a finančně zabezpečuje, pokud si po sobě budou schopni všichni uklízet sami, není už mnoho důvodů k tomu, aby muži žili s ženami, a zakládali tak stabilní a funkční rodiny, které jsou základem každého silného a neporazitelného národa.

Katolický klér označuje požadavky genderové rovnosti a snahy o práva sexuálních menšin pojmem kultura smrti a varuje před ideologií genderismu, jejímž důsledkem bude utrpení rodin a konec civilizace

Zdá se to k smíchu, ale taky z toho běhá mráz po zádech. Není to totiž ojedinělý výrok, ale jen jeden z nesčetných projevů narůstající morální paniky a obav z úpadku civilizace, který se má odehrát prostřednictvím rozvracení rodin a ohrožování zdravého vývoje dětí. V září se do polského Sejmu dostal návrh na změnu trestního zákoníku, jehož schválení by umožnilo odnětí svobody až na dva roky osobám, které by veřejně propagovaly či schvalovaly sexuální chování před dětmi mladšími patnácti let nebo by je jakkoliv k takovému chování vedly. Jakákoli učitelka či učitel, kteří by před svými žáky let řekli cokoli pozitivního o sexu nebo jim třeba rozdali kondomy, by mohli jít až na dva roky do vězení. Tento návrh novely trestního zákoníku musel Sejm projednat na základě petice podepsané více než čtvrt milionem lidí. Petice nesla název Stop pedofilii a jejím deklarovaným cílem bylo umožnit stíhání osob, které pod rouškou vzdělávání demoralizují mládež.

Reakce na sociální krizi

Podobná iniciativa vznikla také na Slovenku, kde Aliance za rodinu sesbírala přes čtyři sta tisíc podpisů pod petici o uspořádání referenda o ochraně rodiny. V referendu měli Slovenky a Slováci vyslovovat souhlas či nesouhlas s tím, aby za jediný možný rodinný svazek bylo uznáno manželství mezi mužem a ženou, aby adopce byla umožněna pouze heterosexuálům a aby sexuální výchova podléhala schválení rodičů. Prezident Andrej Kiska Alianci za rodinu před prezidentskými volbami slíbil, že referendum vyhlásí, avšak po upozornění, že by takové referendum mohlo být protiústavní, předal tento podnět k přezkoumání Ústavnímu soudu SR. Katolický klér na Slovensku označuje požadavky genderové rovnosti a snahy o práva sexuálních menšin pojmem kultura smrti a stejně jako v Polsku varuje před ideologií genderismu, jejímž důsledkem bude utrpení rodin a konec civilizace. Ale nejsou to jen státy bývalého východního bloku. Ve Francii pokračují protesty proti homoparentálním rodinám, neboť francouzský parlament chce projednávat právo gayů a leseb na umělé oplodnění a náhradní mateřství. Desetitisícové demonstrace provázely již novely zákonů o adopcích na začátku letošního roku. Demonstrující nesli transparenty s nápisy jako „Chceme práci, ne gay manželství“. Je zřejmé, že i zde se konflikt prohlubuje v důsledku šířící se sociální krize. Vidět viníka v politikách rovnosti, gayích a lesbách je mnohem snazší, než dotlačit mocné k citlivým sociálním reformám.

 

Autorka je socioložka.

 

Čtěte dále