Prohlášení k happeningu na pobočce ČSOB

Přetiskujeme prohlášení Mladých zelených a Socialistické solidarity k včerejšímu protestu na jedné z poboček ČSOB, která má smlouvu o spolupráci s Českou poštou.

„Ale úplně nejdůležitější je z pohledu nadřízených prodej bankovních produktů, různých účtů, kreditek, pojištění atd. Kvůli tomu po zaměstnancích šlapou nejvíce, vyhrožují snížením výplaty, pokud se jim tyto produkty nedaří prodávat.“

„,Dobrý den, slyšela jste o tom, že máme právě tzv. Modré dny České pojišťovny?ʻ Musel jsem to říkat i v případě, že byla plná hala zákazníků čekajících na vyzvednutí balíku či dopisu. Jeden pán mě kdysi označil za ,pánské přirozeníʻ, a ať dělám, co dělat mám.“

„První dny, ačkoliv jsem měla pracovní dobu od 7 do 15 hodin, jsem se domů dostávala v sedm večer. A samozřejmě po práci ještě doma skládat letáky. Všechno zadarmo. Myslela jsem, že je to pouze zajížděním motorizace a že se to časově srovná. Srovnalo. Alespoň někdy jsem se domů dostala ve čtyři hodiny, ke konci měsíce se mi párkrát povedlo jít z práce skutečně na konci pracovní doby.“

Hovoříme hlasem těch, kteří by rádi promluvili o pracovních podmínkách v České poště, ale nemají k tomu příležitost a jsou soustavně umlčováni.

Uvedená svědectví jsou jen malou ilustrací krušné reality, kterou každodenně zažívají zaměstnanci České pošty na přepážkách, ve skladu nebo při doručování zásilek. Kvůli absurdnímu partnerství mezi Českou poštou, která je a vždy byla státním podnikem, a Československou obchodní bankou (ČSOB) se z práce pošťáků stává finanční poradenství svého druhu doprovázené šikanózním nátlakem vedení a nelibostí zákazníků. Zaměstnanci České pošty označují tyto okolnosti za nesnesitelné pracovní podmínky. Vychází najevo, že petice s více než pěti tisíci podpisy ani zveřejněná svědectví současných i bývalých zaměstnanců České pošty nejsou pro vedení podniku dostatečným důvodem k zamyšlení. Před několika týdny uzavřel management České pošty se společností ČSOB smlouvu o spolupráci s platností od 1. ledna 2018. Smlouva byla uzavřena na deset let. Zaměstnancům České pošty tím poslali vzkaz, že výhružky, donucování a nabízení finančních produktů bude i nadále jejich denním chlebem. Klientům České pošty pak vyslali signál, že místo zkvalitnění poštovních služeb budou nejspíš na přepážkách opakovaně dotazováni, zda nepotřebují nový spořicí účet, půjčku, životní pojištění nebo stavební spoření.

Organizace Mladí zelení a Socialistická solidarita chtějí svým happeningem společně upozornit na šikanu a vykořisťování, které vedení podniku Česká pošta uplatňuje na svých zaměstnancích. Hovoříme hlasem těch, kteří by rádi promluvili o pracovních podmínkách v České poště, ale nemají k tomu příležitost a jsou soustavně umlčováni. Česká pošta je státní podnik nabízející veřejnou službu, kterou jednou za čas využije každý občan této země. Pokud ČSOB nutí pošťáky a pošťačky nabízet klientům její produkty, my zase nabízíme náš produkt bance. Pouhé odmítnutí našeho produktu nám nestačí. Náš produkt budeme nabízet tak dlouho, dokud ČSOB neuzná, že se bez naší hudby a našeho zpěvu neobejde. Rádi bychom vyjádřili solidaritu se zaměstnanci České pošty, kteří ve své složité situaci zůstali sami, a našeho významného klienta (ČSOB) žádáme, aby se zaposlouchal do slok naší písně a nechal pošťáky a pošťačky dělat jejich práci. Nabízení finančních produktů na přepážkách České pošty musí skončit. Odmítáme, aby pošťáci a pošťačky padali za oběť obchodní strategii ČSOB a byli hodnoceni na základě počtu prodaných produktů nebo naverbovaných klientů. Pošta má sloužit lidem, ne bankám!

csob-1 csob-2 csob-3 csob-4

 

Čtěte dále