Balenciaga cítí Bernieho

Oděvní značka Balenciaga představila na pařížském fashion weeku kolekci inspirovanou vizuálním jazykem kampaně Bernieho Sanderse.

Reprezentativní oděv na korporátní plazu, zátěžová uniforma do kreativního hubu i fachmanské modráky do kancelářské práce na hovno. Motorkářské vysoké hi-tech holínky k obleku i tenisky s ortopedickou podrážkou k lesklému pršiplášti. To vše zahrnul pětatřicetiletý, původem gruzínský designer Demna Gvasalia do své kolekce, kterou předvedl na pařížském fashion weeku věnovaném výhradně mužské módě. Show však upoutala mezinárodní pozornost zejména díky podobě oděvní značky Balenciaga. Prošívané přehozy, bombery nebo vrstvené mikiny totiž ozdobil logotyp přímo přejatý z designu loňské prezidentské kampaně socialisty Bernieho Sanderse. Kolekce se tak jen pár dní před prezidentskou inaugurací Donalda Trumpa stala jakýmsi merchandiseovým produktem módního vzdoru a luxusním projevem odporu.

Zahrnutí jazyka emancipační agendy do světa velké módy není ničím neobvyklým. Nedávno na sebe takto upozornil například Goša Rubčinskij, který dlouhodobě buduje specifickou postsovětskou estetiku – ostatně Gvasaliova aktuální tvorba plná teplákových souprav a koženkových blejzrů z ní očividně mnohé přejala. Jeho poslední kolekci S/S16 zdobily srpy a kladiva a oblíbily si ji i módní ikony jako Rihanna nebo rapper Travis Scott.

 

Čtěte dále