Britský bulvár zaplatí pokutu za falešné obvinění z antisemitismu

Společnost vlastnící Daily Mail a MailOnline musí zaplatit 120 tisíc liber propalestinské charitě poté, co ji falešně obvinila z antisemitismu a podpory teroristických aktivit.

Britský bulvární deník Daily Mail a jeho online verze mají velmi špatnou pověst. Množství nekorektních článků, které zveřejňují, dokonce vedlo k založení speciální facebookové stránky Daily Mail Fact Fail, která upozorňuje na publikované faktické chyby.

V srpnu 2018 zveřejnil MailOnline několik článků, které obviňují nepolitickou charitu Interpal, jež poskytuje humanitární a rozvojovou pomoc Palestincům, že podporovala „nenávistný festival“ v Gaze, na kterém děti předváděly vraždy Židů. Interpal však tento festival nepodporoval, a když zjistil, že na něm ke zmíněným skutečnostem došlo, ostře proti tomu protestoval.

V článcích MailOnline bylo také zmíněno, že charita Interpal je v USA oficiálně označována za „globální teroristickou organizaci“. Nebylo přitom zmíněno, že k této klasifikaci došlo před šestnácti lety, že byla Interpalem vždy odmítána ani že nikdy nebyl zveřejněn důkaz, který by ji ospravedlňoval. Navzdory této nálepce Interpal nadále fungoval zákonně a pod dohledem Komise pro charity a přes četná vyšetřování nebylo nikdy prokázáno, že by se dopustil jakéhokoli pochybení. Daily Mail se již v dubnu Interpalu oficiálně omluvil.

Člen správní rady Interpalu Ibrahim Hewwit rozsudek komentoval slovy: „Načasování a výše vyrovnání jsou zvláště pozoruhodné v kontextu probíhající širší agendy, která politizuje humanitární pomoc Palestincům. Doufáme, že tento významný úspěch povzbudí komentátory a další k zodpovědnosti za objektivní a přesné informování široké veřejnosti a poskytovatelům služeb.“

 

Čtěte dále

Ochrana soukromí | Vaše údaje jsou u nás v bezpečí! OK Zajímají mě cookies