„Byl jsem šťastný, pak jsi ale přišel ty.“ Newyorský komik v roli naštvaného zaměstnance Ikey

Virální tiktoková videa komika Scotta Seisse vycházejí z jeho zkušeností s prací v populárním řetězci Ikea.

„Řeknu všem svým kamarádům, ať tady nikdy nenakupují.“ „No tak jim to řekni. Myslíš, že chci, aby mi tu pobíhalo pět tobě podobných cápků? Víš co, řekni jim, ať mi zavolají. Já jim řeknu, ať tady nikdy nenakupují. Myslíš, že tohle místo nenávidíš víc, než já? Já tady pracuju,“ imituje jednu z hypotetických konverzačních výměn „od srdce“ mezi stěžujícím si zákazníkem a zaměstnancem obchodního řetězce Ikea newyorský komik Scott Seisse. Série videí na TikToku, kde se Seisse v roli naštvaného zaměstnance Ikey musí vypořádat s otravnými stížnostmi a dotazy zákazníků, se stala virálním hitem. Seisse pracoval v zákaznickém servisu oblíbeného firemního řetězce s nábytkem mezi lety 2016 a 2019.

„Podle mě už lidi nebaví, že se s nimi v práci zachází jak s kusem hadru,“ vysvětluje Seisse v jednom z rozhovorů, proč si myslí, že jsou jeho videa tak populární. „Jsem velký fanoušek revolty pracujících. Podle mě lidi pracují příliš mnoho a dostávají zaplaceno příliš málo. Nechceme strávit osmdesát procent svého života v práci, posílat e-maily, být v pozoru na prodejně, obsluhovat v restauraci a tak podobně. Potřebujeme mít víc času věnovat se sami sobě,“ vysvětluje Seisse. Podle newyorského komika se tváří v tvář neustále se točícím kolům ekonomiky lidé cítí být naprosto bezmocní a mají pocit, že když se najednou ocitnou v roli zákazníka, mají určitou moc nad přítomnými zaměstnanci, kterou chtějí využít. „Je to jejich jediná příležitost, kdy si můžou dovolit být protivní na někoho jiného,“ dodává Seisse.

Podle úspěchu videí Seisseova tvorba mluví za spoustu lidí, kteří se v práci musí dennodenně vypořádávat s šéfem, jenž o jejich práci neví skoro nic, nebo se zákazníky, kteří si myslí, že toho vědí víc než všichni zaměstnanci dohromady. „Víte, kolik peněz jsem tady už utratil?“ „Víc, než bys měl. Ty masové kuličky nejsou až tak dobré. Šetři svoje peníze. A můj čas,“ zní fiktivní dialog mezi zákazníkem a zaměstnancem v jiném Seissově videu. Videa si můžete pustit na jeho TikToku nebo Instagramu.

Čtěte dále