Nevyřešené debaty o poloze brněnského nádraží nikam nezmizely, říká architektka Kateřina Čechová

Speciální podcast k projektu Města budoucnosti se zaměřuje na historii a proměnu dopravních uzlů, nevyužité brownfieldy i situaci kolem přesunutého brněnského nádraží.

Ve speciálním vydání podcastu Bulvár, který je součástí projektu Města budoucnosti, vysvětluje architektka Kateřina Čechová, jak se v historii proměňovala funkce velkých dopravních uzlů, především nádraží. Podcast volně navazuje na text o čtvrti Trnitá v Brně o sporech o přesun nádraží a budoucí podobu nové výstavby. Čechová proto mluví i o velkých rozvojových územích. Jak s nimi mají města nakládat? V čem tkví výhoda nádraží v centru města? A jakou roli dnes nádraží plní? V druhé části podcastu hovoří Čechová i o řadě zahraničních příkladů. Jakým způsobem se mění železniční uzel King’s Cross v Londýně? A jak k přestavbě území kolem nádraží přistoupili ve Vídni? V závěru se zaměřujeme i na Brno: podle Čechové bude nutné obnovit debaty kolem přesunu nádraží a získat zpátky důvěru Brňanů a Brňanek.

Kateřina Čechová absolvovala bakalářské studium na Fakultě architektury ČVUT v Praze a magisterské studium na Lichtenštejnské univerzitě ve Vaduzu, zkušenosti získávala při studiu i praxi v zahraničí, například Berlíně, Basileji, Šanghaji či Vídni. Spolupracovala na urbanistických projektech s ateliérem CMC architects a s kanceláří UNIT architekti. Od roku 2014 působí v Ústavu urbanismu Fakulty architektury ČVUT. Od roku 2017 je členkou redakční rady časopisu ERA21.

Čtěte dále