Rotterdamský výtahový most Koningshavenbrug vznikl v první polovině 20. století, aby spojil severní a jižní část města oddělené řekou Nová Máza. Skládá se ze dvou ocelových konstrukcí a zdvihací středové části, která se vytáhne při průjezdu velkých lodí. Postupem času funkci Koningshavenbrugu přebraly jiné mosty a uvažovalo se o jeho demolici, na základě intervencí místních obyvatel byl však v roce 2000 vyhlášen technickou památkou města. Roku 2017 byl rekonstruován a radnice se zavázala, že nebude rozebrán.
Podle časopisu Boat International bude Bezosova jachta jedna z největších plachetnic na světě.
Podle rotterdamské televizní stanice Rijnmond však hrozí, že tento slib bude porušen. Na radnici se totiž obrátily loděnice Oceano a americký miliardář Jeff Bezos s žádostí o demontáž mostu, aby pod ním mohla projet Bezosova nová třístěžňová superjachta – 127 metrů dlouhá a 40 metrů vysoká. Ta se momentálně vyrábí v loděnicích Alblasserdam nedaleko Rotterdamu, a pokud ji chce Bezos dostat na širé moře, bude muset tento most překonat. Podle televize Rijnmond jsou představitelé města připraveni požadavku vyhovět, a to i přes nesouhlas místních odborníků na historii a obyvatelů města.
Podle vedoucího stavby jachty Marcela Walravense jde o pragmatické rozhodnutí. „Je to loď s vysokými stěžni, která nemůže most podeplout. Jedinou alternativou je tak odstranit střední část,“ řekl Walravens. S tím nesouhlasí například Ton Wesselink z místní Historické společnosti Rotterdam. „Pracovní místa jsou důležitá, ale existují určité hranice toho, co můžete dělat s naším průmyslovým dědictvím,“ prohlásil Wesslink. Demontáž, která by měla trvat několik týdnů, prý zaplatí Bezos.
Podle časopisu Boat International bude Bezosova jachta jedna z největších plachetnic na světě. Zaplatí za ni 430 milionů eur. V poslední době se v souvislosti se stále častějšími stavbami gigantických plachetnic pro miliardáře hovoří také o jejich vlivu na znečištění oceánu.