Přijímací zkoušky na střední školy budí emoce každý rok – a letos zvlášť. Zdá se, že tvůrci testů zvolili přesně opačnou strategii, než je ta, kterou doporučuje ministerstvo školství.
Absence prezenční výuky se nepodepíše jen na žácích základních či středních škol, ale negativně ovlivňuje i situaci vysokoškolských studentů a studentek. Hlavně těch, kteří potřebují v oboru praxi.
Mýtus o tom, jak kulturně vzdělaní lidé zatěžují republiku svou nepoužitelností, slouží mocenské manipulaci a kategorizaci lidí připomínající třídění dobytka.
Školy silně nadprůměrné i za průměrem velmi zaostávající – české školství dnes trpí především hlubokými nerovnostmi. Ty utvrzuje také médii přebíraná rétorika redukující děti na budoucí pracovní sílu.
Z nového čísla A2 zveřejňujeme článek kritizující roztříštěnost českého základního školství. Současný systém místo toho, aby oslaboval stávající nerovnosti, nahrává jejich reprodukci a posilování.