Téma

subkultura

Některé peníze smrdí víc

Filmový kritik Tomáš Baldýnský se v jednom starším fejetonu pro Lidové noviny svěřil se svou noční můrou, která ho pronásleduje v souvislosti s jeho působením v radě Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie. Před komisi přichází František Vláčil žádat peníze na Markétu Lazarovou a – jako správný rozervaný auteur – zoufale selhává v důvěryhodném představení své vize. […]

Anketa: Subkultury na prodej?

Video Kampaň bez loga spustilo debatu na téma takzvaného brandování subkulturních aktivit. Co si myslí o podpoře podobných aktivit soukromým sektorem teoretici, umělci a další osobnosti z prostředí nezávislé kultury?

VIDEO: Kampaň bez loga

Krátký dokument Terezy Reichové a Eugena Hrabína chce prostřednictvím čtyř osobních výpovědí ozřejmit základní principy, na nichž je založena již několik let probíhající kampaň pivní značky Budweiser Budvar. Cílem dokumentu není pošpinit konkrétní firemní jméno ani zmiňované osoby. Autorům šlo o to odhalit, pojmenovat a vysvětlit reklamní kampaň, jejíž největší síla spočívá v tom, že ji […]

Kam kráčíš, hipstře? (díl druhý)

První díl série článků o hipsterismu byl obecným úvodem k tématu, opírajícím se o teorii. V druhém díle, který vznikal s pomocí silných dávek kofeinu (kafe bylo samozřejmě fairtrade a bio), se z pozice insidera pokouším o sondu do některých příkladů pražské hip-scény na základě metody postřehů z barové stoličky. Dole v podzemí rudé rondokubistické medické koleje z dvacátých let 20. […]

Kam kráčíš, hipstře?

Zadejte si do vyhledavače slovo „hipster“ a vyjede vám množství stránek plných nepřesností, omylů a stereotypů. Výjimku netvoří ani různí hudební publicisté, komentátoři a experti na subkultury. Pokud smýšlíte levicově, chodíte v hnusných botách, máte sotva na nájem nebo bydlíte u matky a vepřové zapíjíte desítkou, zřejmě saháte po revolveru, když slyšíte o povrchních pitomcích z bohaté […]