Maloměšťácká tragikomedie Radky Třeštíkové a skutečné hrůzy války na Ukrajině

V novém díle literárního podcastu TL;DR se věnujeme poslednímu románu Radky Třeštíkové a tomu, co má společného s Honoré de Balzacem. Prostor dostane také válečný román Serhije Žadana.

Zatímco Aleně Mornštajnové se z nepochopitelných důvodu daří balancovat na hraně takzvané vysoké literatury, Radka Třeštíková dlouhodobě spadá do škatulky bulvár a mezi takzvaně upadlou literaturu. I díky hlasování čtenářů a čtenářek se Jan Bělíček a Eva Klíčová v novém dílu TL;DR osobně přesvědčili, jak to s těmito kategoriemi u obou autorek vlastně je. Nový díl jejich literárního podcastu se zaměřuje na novinku Radky Třeštíkové Kde jsi, když nejsi. Třeštíková šikovně využívá svůj veřejný obraz a v marketingové prezentaci knihy pracuje i se svým rozchodem s fotografem Tomášem Třeštíkem. Kniha je ale spíše maloměšťáckou tragikomedií o české střední třídě a hledat v ní bulvarizující pikantnosti ze života Třeštíků nedává příliš smysl.

Shodou okolností se v novém TL;DR rozebírá také kniha ukrajinského spisovatele Serhije Žadana, která nemůže být Třeštíkové vzdálenější. Kombinace těchto dvou titulů je vyloženě surreálná, ale i taková je naše současnost. Serhij Žadan je východoukrajinský autor z dlouhodobě zkoušené Luhanské oblasti, který se stal kulturním symbolem vzdorující a emancipující se země. Jak s těmito motivy pracuje jeho román Internát, který v překladu Miroslava Tomka vychází nyní česky v nakladatelství Argo? Dozvíte se v novém dílu literárního podcastu TL;DR!

Čtěte dále