Že Snoop Dogg přestává hulit? Byla to jen virální kampaň, která se navíc nepovedla

Slavný rapper neskončil s marihuanou, jen se stal součástí marketingového plánu firmy na výrobu nového typu umělých ohnišť. Společnost teď přiznala, že reklama nezabrala a obětí neúspěchu se stal její výkonný ředitel.

„Po dlouhém zvažování a mnoha rozhovorech s členy své rodiny jsem se rozhodl, že přestávám kouřit. Prosím respektujte moje soukromí,“ napsal vloni v listopadu na sociální sítě rapper Snoop Dogg a vyjádření doplnil vážně vypadající fotkou s rukama sevřenýma v modlitbě. Fanouškům vyrazil dech, dvaapadesátiletá legenda je totiž známá kromě svých rapových hitů také jako propagátor blahodárných účinků marihuany. Podniká v oboru medicínského konopí a vlastní web Merry Jane zaměřený na zprávy týkající se lehkých drog.

Překvapivé to bylo i proto, že jen pár hodin předtím Snoop Dogg oznámil spuštění webu zaměřeného na módní doplňky pro kuřáky marihuany pod hlavičkou značky Best Bud Bags. Tu založil spolu s televizní moderátorkou Marthou Stewart, s níž se potkal v jedné kuchařské show.

Zpráva o tom, že Snoop Dogg končí s kouřením, obletěla internet. Několik důvěřivců z řad celebrit mu popřálo hodně štěstí s novým a zdravějším životním stylem, nicméně všechno bylo nakonec jinak. O čtyři dny později se ukázalo, že Snoop ve skutečnosti končí s trochu jiným kouřením. Pár dní na to oznámil, že se stává ambasadorem společnosti Solo Stove, která vyrábí ohniště, z nichž se díky přívodu sekundárního vzduchu nekouří. „Mám rád venkovní oheň, ale nesnáším kouř. V Solo Stove vylepšili oheň tím, že z něj vzali kouř. Změnili pravidla a já se těším, že můžu šířit lásku a se svými přáteli a rodinou zůstat v teple,“ prohlásil v tiskové zprávě.

Snoop Dogg se podle tiskové zprávy stal oficiálním ambasadorem společnosti a aby podpořil svůj „huličský brand“, zveřejnil zprávu v 16 hodin a 20 minut. (4:20 je kód kuřáků marihuany označující čas, kdy je nejlepší skončit s prací a odpálit první joint.) Že to s koncem kouření skutečně nemyslí vážně, dokázal na silvestra, kdy na počest nového letopočtu vykouřil v přímém přenosu sociálních sítí obří joint ve tvaru své siluety.

Teď zvláštní kampaň dostává ještě zvláštnější pointu. Výkonný ředitel společnosti Solo Stove John Merris, který s nápadem oslovit rappera přišel, byl v polovině ledna ze své pozice vyhozen majiteli firmy a může za to patrně neúspěšná kampaň. Finanční ředitelka společnosti Andrea Tarbox v tiskové zprávě přiznává, že zapojení rappera sice zvedlo povědomí o Solo Stove, ale zároveň „nevedlo k takovému navýšení prodejů, jaké jsme plánovali“. Kolik Snoop Dogg za svoji účast v kampani dostal, není známé, ale Tarbox píše o tom, že vysoké investice do marketingu se negativně podepsaly do celkového obratu společnosti za loňský rok.

Když odborný magazín Ad Age sestavoval v prosinci žebříček nejlepších reklamních kampaní za rok 2023, zařadil Snoopa a Solo Stove na osmnácté místo. Nicméně konzumenti rozhodli jinak. „Bylo kolem toho hodně smíšených emocí,“ nechal se slyšet Snoopův agent John Merris. „Ve světě se dějí různé strašné věci, a ačkoliv Snoop svým prohlášením hodně lidí inspiroval, další dostali strach. Podívejte se, Snoop je legenda. Nemůže nás zklamat a přestat kouřit,“ prohlásil v rozhovoru pro Los Angeles Magazine. Za neúspěchem kampaně tak patrně stojí přecenění rapperovy marketingové síly a nepřekrývání se cílových skupin jeho posluchačů a fanoušků luxusního domácího grilování.

Čtěte dále